У Франції утворенню фовізма сприяють три основні групи, до яких
приєднується голландець Ван Донген. Це зухвалі
учні майстерні Гюстава
Моро і школи живопису
Кар'єра (Матісс, Марке, Камуен, Манген и Пюї), вибухова
пара з Шату (Вламінк та Дерен) з її миттєвим шаленством і виверженням, і Гаврський трійця (Фриез. Дюфии и Брак
). Це юні повні
ентузіазму, яскраво виражені та глибоко
індивідуалістичні темпераменти.
Моріс де Вламінк
"Фруктовий сад"
1905
Склалася традиція саме від першої виставки фовістів вести і недовгу
історію фовізму. Однак дехто із самих
художників дотримувався іншої точки зору. Так, Моріс
Вламінк, який виборював у Анрі Матісса
лідерство серед фовістів, стверджував, що фовізм народився від його
знайомства і початку творчого спілкування з Андре Дереном у 1900 р. Молоді
художники (Вламінкові тоді було 24 роки, а Деренові — 20) випадково (під час
аварії) познайомилися в розташованому неподалік від Парижа невеликому містечку
Шату, звідкіля обоє були родом, і відразу ж
з'ясувалося, що в них є багато спільного в поглядах на мистецтво і художніх
смаках. Насамперед, принципово важливою для подальшого розвитку живопису
обоє вважали творчість геніального голландця Вінсента Ван Гога. Звичайно, були
в них і розбіжності. Якщо Вламінк уважав, що від частих відвідувань музеїв руйнується творча особистість художника (теза, яку
пізніше розів'ють італійські футуристи) і підкреслено бравірував своїм
незнанням експозиції Лувра, то Дерен стверджував, що незнання історії культури
нічого не додає художнику. У Шату, поруч з
Дереном і Вламінком, працювали також майбутні фовісти Комуен і Пюї. Всі разом
вони складали творчу групу, відому як "міфічна школа Шату".
Анрі Дерен
"Дерева"
1906
Власним шляхом прийшли до фовізму
Анрі Матісс і Альбер Марке. Познайомившись ще в 1892 р. у
Школі декоративного мистецтва, вони пізніше разом перейшли працювати в
майстерню відомого художника-символіста Ґюстава Моро. Там Матісс і Марке
познайомилися з Руо, Мангеном та Пюї. Багато хто з художників із Шату і з
майстерні Г. Моро користувалися для роботи натурним ательє Е. Кар'єра. Саме там
у більшості і перезнайомилися між собою майбутні фовісти, зокрема Матісс
познайомився з Вламінком і Дереном. Пізніше Анрі Матісс неодноразово
наголошував, що почав працювати в новій (тобто фовістичній) манері ще в 1898
р., кілька років перед цим провівши у творчих пошуках, і що новий стиль живопису Моріса Вламінка й Андре Дерена не здивував
його.


Комментариев нет:
Отправить комментарий